• Treffer 4 von 20
Zurück zur Trefferliste

Stability and change in students' motivational profiles in mathematics classrooms

  • Person-centered research has shown that individuals can be assigned to different motivational profiles, but only scattered studies have addressed motivational profiles in specific domains. We investigated the stability and change in motivational profiles in mathematics classrooms and examined how perceived teaching predicted changes in profile membership. Data for this study stemmed from the PISA-I Plus study (N=6020). Latent profile analysis identified four motivational patterns: Medium, Low, High and Highly confident, hardly interested. Stability in profiles from grade 9 to 10 was typical. Instructional clarity and teaching for meaning predicted changes in profile membership.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Rebecca LazaridesORCiDGND, Julia DietrichORCiD, Paeivi H. Taskinen
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.12.016
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and teacher education : an international journal of research and studies
Untertitel (Englisch):The role of perceived teaching
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:27.12.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:31.03.2021
Freies Schlagwort / Tag:Adolescence; Expectancy-value theory; Instructional quality; Latent profile analysis; motivation in mathematics
Band:79
Seitenanzahl:12
Erste Seite:164
Letzte Seite:175
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.