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Does education affect attitudes towards immigration?

  • Using data from the German Socio-Economic Panel and exploiting the staggered implementation of a compulsory schooling reform in West Germany, this article finds that an additional year of schooling lowers the probability of being very concerned about immigration to Germany by around six percentage points (20 percent). Furthermore, our findings imply significant spillovers from maternal education to immigration attitudes of her offspring. While we find no evidence for returns to education within a range of labor market outcomes, higher social trust appears to be an important mechanism behind our findings.

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Verfasserangaben:Shushanik MargaryanORCiDGND, Annemarie Paul, Thomas SiedlerORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3368/jhr.56.2.0318-9372R1
ISSN:0022-166X
ISSN:1548-8004
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of human resources
Verlag:University of Wisconsin Press
Verlagsort:Madison
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.03.2021
Erscheinungsjahr:2021
Datum der Freischaltung:10.04.2024
Band:56
Ausgabe:2
Seitenanzahl:34
Erste Seite:446
Letzte Seite:479
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Volkswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
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