Probabilistic reference and grounding with PRAGR for dialogues with robots

• In this paper, we present a system for effective referential human-robot communication in the face of perceptual deviation using the Probabilistic Reference And GRounding mechanism PRAGR and vague feature models based on prototypes. PRAGR can handle descriptions of arbitrary complexity including spatial relations and uses flexible concept assignment in generation and resolution of referring expressions for bridging conceptual gaps in referential robot-robot or human-robot interaction. We evaluate the benefit of using vague as compared to crisp properties regarding referential success and robustness towards perspective alignment error in referential robot-robot and human-robot communication.

Verfasserangaben:Vivien Mast, Zoe Falomir, Diedrich Wolter
DOI:https://doi.org/10.1080/0952813X.2016.1154611
ISSN:0952-813X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Zeitschrift für pädagogische Psychologie.
Verlag:Hogrefe
Verlagsort:Abingdon
Jahr der Erstveröffentlichung:2016
Erscheinungsjahr:2016