• Treffer 2 von 6
Zurück zur Trefferliste

Antecedent contained deletions in native and non-native sentence processing

  • We report the results from an eye-movement monitoring study investigating native (L1) and non-native (L2) speakers’ real-time processing of antecedent-contained deletion (ACD), a type of verb phrase ellipsis in which the ellipsis gap forms part of its own antecedent. The resulting interpretation problem is traditionally thought to be solved by quantifier raising, a covert scope-shifting operation that serves to remove the gap from within its antecedent. Our L2 group comprised advanced, native German-speaking L2 learners of English. The analysis of the eye-movement data showed that both L1 and L2 English speakers tried to recover the missing verb phrase after encountering the gap. Only the native speakers showed evidence of ellipsis resolution being affected by quantification, however. No effects of quantification following gap detection were found in the L2 group, by contrast, indicating that recovery of the elided material was accomplished independently from the object’s quantificational status in this group.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Oliver Boxell, Claudia FelserORCiDGND, Ian CunningsORCiD
DOI:https://doi.org/10.1075/lab.15006.box
ISSN:1879-9264
ISSN:1879-9272
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Linguistic approaches to bilingualism
Verlag:John Benjamins Publishing Co.
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:24.06.2016
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:19.09.2022
Freies Schlagwort / Tag:L2 processing; antecedent contained deletion; eye-movement monitoring
Band:7
Ausgabe:5
Seitenanzahl:29
Erste Seite:554
Letzte Seite:582
Organisationseinheiten:Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Potsdam Research Institute for Multilingualism (PRIM)
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 41 Linguistik / 410 Linguistik
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.