ICT Competencies for School Students
- This paper discusses results from a small-scale research study, together with some recently published research into student perceptions of ICT for learning in schools, to consider relevant skills that do not appear to currently being taught. The paper concludes by raising three issues relating to learning with and through ICT that need to be addressed in school curricula and classroom teaching.
Verfasserangaben: | Anthony Jones |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-82663 |
ISSN: | 1868-0844 |
ISSN: | 2191-1940 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | KEYCIT 2014 - Key Competencies in Informatics and ICT |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2015 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 27.10.2015 |
Freies Schlagwort / Tag: | Learning with ICT; student experience; student perceptions |
Ausgabe: | 7 |
Erste Seite: | 171 |
Letzte Seite: | 179 |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science |
DDC-Klassifikation: | 0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik |
Publikationsweg: | Open Access |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 |
Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 / Full Papers | |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland |