• Treffer 10 von 12
Zurück zur Trefferliste

Cultural conceptualizations of business negotiations in the Expanding Circle

  • Following recents calls for the inclusion of conceptual aspects into world Englishes research, I report in this article on conceptualizations of business negotiations by Brazilian and German business people. I conducted semi‐structured interviews in English with nine participants from each country. Subsequently, I analyzed conceptualizations of respect, success, and conflict in business negotiations by looking at ‘conceptual scripts’ underlying interviewees’ answers. Results point to differences in how the Brazilian and the German interviewees conceptualize business negotiations.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Milene Mendes de OliveiraORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1111/weng.12346
ISSN:0883-2919
ISSN:1467-971X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):World Englishes
Verlag:Wiley
Verlagsort:Hoboken
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:12.11.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:13.01.2021
Band:37
Ausgabe:4
Seitenanzahl:13
Erste Seite:684
Letzte Seite:696
Fördernde Institution:Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
Fördernummer:0705/14-4
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Institut für Anglistik und Amerikanistik
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 42 Englisch, Altenglisch / 420 Englisch, Altenglisch
Peer Review:Referiert
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.