Cultural conceptualizations of business negotiations in the Expanding Circle
- Following recents calls for the inclusion of conceptual aspects into world Englishes research, I report in this article on conceptualizations of business negotiations by Brazilian and German business people. I conducted semi‐structured interviews in English with nine participants from each country. Subsequently, I analyzed conceptualizations of respect, success, and conflict in business negotiations by looking at ‘conceptual scripts’ underlying interviewees’ answers. Results point to differences in how the Brazilian and the German interviewees conceptualize business negotiations.
Verfasserangaben: | Milene Mendes de OliveiraORCiDGND |
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DOI: | https://doi.org/10.1111/weng.12346 |
ISSN: | 0883-2919 |
ISSN: | 1467-971X |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | World Englishes |
Verlag: | Wiley |
Verlagsort: | Hoboken |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 12.11.2018 |
Erscheinungsjahr: | 2018 |
Datum der Freischaltung: | 13.01.2021 |
Band: | 37 |
Ausgabe: | 4 |
Seitenanzahl: | 13 |
Erste Seite: | 684 |
Letzte Seite: | 696 |
Fördernde Institution: | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior |
Fördernummer: | 0705/14-4 |
Organisationseinheiten: | Philosophische Fakultät / Institut für Anglistik und Amerikanistik |
DDC-Klassifikation: | 4 Sprache / 42 Englisch, Altenglisch / 420 Englisch, Altenglisch |
Peer Review: | Referiert |
Lizenz (Deutsch): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |