• search hit 7 of 18
Back to Result List

Zur Förderung des wissenschaftlichen Nachwuchses in der haushaltsbezogenen Bildung

  • Wissenschaftlicher Nachwuchs ist bedeutsam für den Erhalt und Ausbau jeder Disziplin. Aktuell gibt es nur wenige empirische Erkenntnisse zur Situation in der haushaltsbezogenen Bildung. Im Beitrag werden ausgewählte Aspekte zur Situation der Nachwuchsförderung skizziert und Anknüpfungspunkte für die haushaltsbezogene Bildung vor dem Hintergrund erster Erfahrungen aus der 2019 gegründeten Nachwuchsgruppe HaBiFo-NEO diskutiert.
  • Junior researchers are important for securing and expanding any discipline. Currently, there is little empirical evidence on their situation in household education. This article outlines selected aspects of promoting junior researchers and discusses focal points for household education against the backdrop of initial experiences from the HaBiFo-NEO junior researcher group founded in 2019.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Carsten Hinz, Renán A. Oliva Guzmán, Heike Müller
DOI:https://doi.org/10.3224/hibifo.v10i1.01
Title of parent work (German):Haushalt in Bildung und Forschung
Subtitle (German):Situationsbeschreibung aus einer Perspektive der HaBiFo-NEO Nachwuchsgruppe
translated title (German):On the promotion of junior researchers in household education
Publisher:Budrich
Place of publishing:Opladen
Publication type:Article
Language:German
Year of first publication:2021
Publication year:2021
Release date:2022/09/02
Tag:Akademischer Nachwuchs; Ernährungs- und Verbraucherbildung; Fachdidaktik; Nachwuchswissenschaftler; haushaltsbezogene Bildung
consumer studies; early career scientists; food and nutrition education; junior scholars; subject-matter didactics
Volume:10
Issue:1
First page:3
Last Page:23
Organizational units:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.