• Treffer 1 von 3
Zurück zur Trefferliste

Thinking about time and number

  • Based on the notion that time, space, and number are part of a generalized magnitude system, we assume that the dual-systems approach to temporal cognition also applies to numerical cognition. Referring to theoretical models of the development of numerical concepts, we propose that children's early skills in processing numbers can be described analogously to temporal updating and temporal reasoning.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Karoline LohseORCiD, Elena SixtusORCiDGND, Jan LonnemannORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1017/S0140525X19000475
ISSN:0140-525X
ISSN:1469-1825
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31826764
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Behavioral and brain sciences : an international journal of current research and theory with open peer commentary
Untertitel (Englisch):an application of the dual-systems approach to numerical cognition
Verlag:Cambridge Univ. Press
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:12.12.2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:22.04.2021
Band:42
Seitenanzahl:2
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Grundschulpädagogik
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 372 Primar- und Elementarbildung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.