Making sense of the world
- For human infants, the first years after birth are a period of intense exploration-getting to understand their own competencies in interaction with a complex physical and social environment. In contemporary neuroscience, the predictive-processing framework has been proposed as a general working principle of the human brain, the optimization of predictions about the consequences of one's own actions, and sensory inputs from the environment. However, the predictive-processing framework has rarely been applied to infancy research. We argue that a predictive-processing framework may provide a unifying perspective on several phenomena of infant development and learning that may seem unrelated at first sight. These phenomena include statistical learning principles, infants' motor and proprioceptive learning, and infants' basic understanding of their physical and social environment. We discuss how a predictive-processing perspective can advance the understanding of infants' early learning processes in theory, research, and application.
Verfasserangaben: | Moritz KösterORCiD, Ezgi KayhanORCiDGND, Miriam LangelohORCiDGND, Stefanie HoehlORCiDGND |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-513717 |
DOI: | https://doi.org/10.25932/publishup-51371 |
ISSN: | 1866-8364 |
Pubmed ID: | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32167407 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe |
Untertitel (Englisch): | Infant learning from a predictive processing perspective |
Schriftenreihe (Bandnummer): | Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (864) |
Publikationstyp: | Postprint |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 13.03.2020 |
Erscheinungsjahr: | 2020 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 23.04.2024 |
Freies Schlagwort / Tag: | cognition; infant development; neuroscience; perception; social cognition |
Ausgabe: | 3 |
Seitenanzahl: | 12 |
Quelle: | Perspectives on Psychological Science, 15(3), 562-571. https://doi.org/10.1177/1745691619895071 |
Organisationseinheiten: | Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie |
DDC-Klassifikation: | 1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Open Access / Green Open-Access |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY-NC - Namensnennung, nicht kommerziell 4.0 International |
Externe Anmerkung: | Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle |