- search hit 1 of 1
Zur Förderung des wissenschaftlichen Nachwuchses in der haushaltsbezogenen Bildung
- Wissenschaftlicher Nachwuchs ist bedeutsam für den Erhalt und Ausbau jeder Disziplin. Aktuell gibt es nur wenige empirische Erkenntnisse zur Situation in der haushaltsbezogenen Bildung. Im Beitrag werden ausgewählte Aspekte zur Situation der Nachwuchsförderung skizziert und Anknüpfungspunkte für die haushaltsbezogene Bildung vor dem Hintergrund erster Erfahrungen aus der 2019 gegründeten Nachwuchsgruppe HaBiFo-NEO diskutiert.
- Junior researchers are important for securing and expanding any discipline. Currently, there is little empirical evidence on their situation in household education. This article outlines selected aspects of promoting junior researchers and discusses focal points for household education against the backdrop of initial experiences from the HaBiFo-NEO junior researcher group founded in 2019.
Author details: | Carsten Hinz, Renán A. Oliva Guzmán, Heike Müller |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.3224/hibifo.v10i1.01 |
Title of parent work (German): | Haushalt in Bildung und Forschung |
Subtitle (German): | Situationsbeschreibung aus einer Perspektive der HaBiFo-NEO Nachwuchsgruppe |
translated title (German): | On the promotion of junior researchers in household education |
Publisher: | Budrich |
Place of publishing: | Opladen |
Publication type: | Article |
Language: | German |
Year of first publication: | 2021 |
Publication year: | 2021 |
Release date: | 2022/09/02 |
Tag: | Akademischer Nachwuchs; Ernährungs- und Verbraucherbildung; Fachdidaktik; Nachwuchswissenschaftler; haushaltsbezogene Bildung consumer studies; early career scientists; food and nutrition education; junior scholars; subject-matter didactics |
Volume: | 10 |
Issue: | 1 |
First page: | 3 |
Last Page: | 23 |
Organizational units: | Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften |
DDC classification: | 3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften |
3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft |