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Place of creation and place of production: Spatial dimensions of the Berlin fashion-design production network

  • Fashion design plays a significant role in Berlin's creative industries and for its start-up scene. Berlin has the highest concentration of designers in Germany, most of them working in small start-ups, while the spatial organisation of their production is stretched from the local level to the global network of fashion events, showing different entrepreneurial strategies within the production process. Different spatial structures of the production organisation are identifiable through which it is possible to discuss the role of Berlin in the production network of fashion designers and the kinds of relations holding between the city, designers, and their production network.

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Verfasserangaben:Marco CoperciniGND
DOI:https://doi.org/10.1515/quageo-2015-0017
ISSN:0137-477X
ISSN:2081-6383
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Quaestiones geographicae
Verlag:De Gruyter Open
Verlagsort:Warsaw
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Berlin; creative field; fashion design; production network
Band:34
Ausgabe:2
Seitenanzahl:11
Erste Seite:75
Letzte Seite:85
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Umweltwissenschaften und Geographie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Geographie
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