The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 17 of 42
Back to Result List

ARbeiten mit erweiterter Realität im Chemieunterricht

  • Eine mit digitalen Informationen angereicherte Realität spielt eine zunehmend wichtigere Rolle in unserem Alltag, aber auch im Chemieunterricht. So werden Lehr-Lernszenarien mit Augmented Reality (AR) positive Effekte auf den Wissenserwerb, Motivation und andere Faktoren des Lernens zugeschrieben. Dieser Beitrag gibt einerseits einen Überblick über medienfachdidaktische Gestaltungsparameter und andererseits werden Werkzeuge vorgestellt, um diese Technologie AR-gestütztes Unterrichtsmaterial zu erstellen.
  • Reality enriched with digital information is playing an increasingly important role in our everyday live, but also in chemistry teaching. Thus, teaching-learning environments with augmented reality (AR) arc can have positive effects on knowledge acquisition, motivation and other factors of learning. On the one hand, this paper gives an overview of media educational design parameters and on the other hand, tools are also presented to create and use this technology for teaching.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Anja TschierschORCiD, Manuel KrugORCiD, Johannes HuwerORCiDGND, Amitabh BanerjiORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1002/ckon.202100009
ISSN:0944-5846
ISSN:1521-3730
Title of parent work (German):Chemie konkret : CHEMKON ; Forum für Unterricht und Didaktik / hrsg. von der Fachgruppe Chemieunterricht GDCh
Subtitle (German):ein Überblick über Augmented Reality in naturwissenschaftlichen Lehr-Lernszenarien
translated title (English):Augmented Reality in chemistry education - an overview
Publisher:Wiley-VCH
Place of publishing:Weinheim
Publication type:Article
Language:German
Date of first publication:2021/05/28
Publication year:2021
Release date:2023/09/06
Tag:AR; Augmented Reality; Digitalisierung; Immersion; Lernumgebung
AR; augmented reality; digitalization; immersion; learning environment
Volume:28
Issue:6
Number of pages:4
First page:241
Last Page:244
Organizational units:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Chemie
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
5 Naturwissenschaften und Mathematik / 54 Chemie / 540 Chemie und zugeordnete Wissenschaften
Peer review:Referiert
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.