The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 7 of 770
Back to Result List

Naturwissenschaftsunterricht und Informatik

  • Informatische Bildung spielt eine immer zentralere Rolle in der Bildung einer Gesellschaft des 21. Jahrhunderts. Für den Chemieunterricht ergeben sich daraus zwei Aspekte: Einerseits können Konzepte der informatischen Bildung dabei helfen, chemie- und naturwissenschaftsspezifische Denk- und Arbeitsweisen zu fördern. Andererseits kann der Chemieunterricht einen Beitrag für die informatische Bildung leisten. Dieser Artikel geht auf beide Aspekte ein und versucht die gegenseitigen Vorteile der informatischen Bildung und der naturwissenschaftlichen Bildung im Chemieunterricht darzustellen.
  • Computer literacy plays an increasingly important role in the education of 21st-century society. For chemistry' education. this results in two aspects: On the one hand. informatics education concepts can help to promote chemistry- and science-specific ways of thinking and working. On the other hand, chemistry education can contribute to information education. This paper addresses both aspects and tries to point out the Mutual benefits of informatics education and science education with regards to chemistry lessons.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Amitabh BanerjiORCiDGND, Christoph ThyssenORCiDGND, Barbara PampelORCiD, Johannes HuwerORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1002/ckon.202100008
ISSN:0944-5846
ISSN:1521-3730
Title of parent work (German):Chemie konkret : CHEMKON ; Forum für Unterricht und Didaktik
Subtitle (German):bringt zusammen, was zusammen gehört?!
Subtitle (English):bringing together, what belongs together?!
translated title (English):Science education and computer literacy
Publisher:Wiley-VCH
Place of publishing:Weinheim
Publication type:Article
Language:German
Date of first publication:2021/05/28
Publication year:2021
Release date:2024/06/07
Tag:informatische Bildung; naturwissenschaftliche Bildung
computer literacy; scientific literacy
Volume:28
Issue:6
Number of pages:3
First page:263
Last Page:265
Organizational units:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Chemie
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
5 Naturwissenschaften und Mathematik / 54 Chemie / 540 Chemie und zugeordnete Wissenschaften
Peer review:Referiert
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.