• Treffer 1 von 5
Zurück zur Trefferliste

Ambivalent implicit attitudes towards inclusion in preservice PE teachers

  • Explicit attitudes towards inclusion are increasingly investigated in (preservice) teachers. However, few studies examine implicit attitudes towards inclusion, despite the advantage of being less sensitive to social desirability. Since inclusion is a sensitive topic, we aimed to investigate implicit and explicit attitudes towards inclusion as well as interactions between these attitudes. Using the Single-Target Implicit Association Test, early semester preservice teachers exhibited ambivalent implicit attitudes and positive explicit attitudes. Implicit attitudes were negatively correlated with explicit attitudes. Methodological and contentual explanations for these findings are discussed and theory-based implications for university education are suggested.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Franziska Lautenbach, Franziska AntoniewiczORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.01.003
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and Teacher Education
Untertitel (Englisch):the need for assessing both implicit and explicit attitudes towards inclusion
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:24.02.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:07.12.2021
Freies Schlagwort / Tag:Associate propositional evaluation model; Dual-process; Inclusion; Physical education; ST-IAT
Band:72
Seitenanzahl:9
Erste Seite:24
Letzte Seite:32
Fördernde Institution:Federal Ministry of Education and ResearchFederal Ministry of Education & Research (BMBF) [01JA1630]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.