• Treffer 1 von 2
Zurück zur Trefferliste

Self-regulated learning among teacher education students

  • In the present study, we examined the relationships between motivational beliefs (self-efficacy, task value, and control of learning beliefs) and use of metacognitive learning strategies among teacher education students in Uganda. The sample comprised of 649 students selected from seven universities. Data were collected using several scales from the modified Motivated Strategies for Learning Questionnaire, and analysed using Structural Equation Modelling. Task value and self-efficacy independently and significantly predicted students’ reported use of metacognition. Students’ self-reported self-efficacy and task value explained 38% of the variance in their use of metacognition. The evidence suggests interventions aimed at improving teacher education students’ metacognitive skills to focus on enhancing their efficacy and value beliefs.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Charles Magoba MuwongeORCiD, Ulrich SchiefeleORCiDGND, Joseph SsenyongaORCiD, Henry Kibedi
DOI:https://doi.org/10.1080/14330237.2017.1399973
ISSN:1433-0237
ISSN:1815-5626
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of psychology in Africa
Untertitel (Englisch):Motivational beliefs influence on the use of metacognition
Verlag:Routledge
Verlagsort:Abingdon
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:06.12.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:26.09.2022
Freies Schlagwort / Tag:metacognition; motivated strategies for learning questionnaire; motivational beliefs; teacher education students
Band:27
Ausgabe:6
Seitenanzahl:7
Erste Seite:515
Letzte Seite:521
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.