• Treffer 4 von 4
Zurück zur Trefferliste

Analysis of students' arguments on evolutionary theory

  • A qualitative exploratory study was conducted to reveal students' argumentation skills in the context of the topic of evolution. Transcripts from problem-centred interviews on secondary students' beliefs about evolutionary processes of adaptation were analysed using a content analysis approach. For this purpose two categorical systems were deductively developed: one addressing the complexity of students' arguments, the other focusing on students' use of argumentation schemes. Subsequently, the categorical systems were inductively elaborated upon the basis of the analysed material showing a satisfactory inter-rater reliability. Regarding the arguments' complexity, students produced mainly single claims or claims with a single justification consisting of either data or warrants. With regard to argumentation schemes students drew their arguments mainly using causal schemes, analogies, or illustrative examples. Results are discussed in light of possible implications for teaching evolutionary theory using classroom argumentation.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Nicolai Basel, Ute Harms, Helmut PrechtlGND
DOI:https://doi.org/10.1080/00219266.2013.799078
ISSN:0021-9266
ISSN:2157-6009
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of biological education
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Verlagsort:Abingdon
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2013
Erscheinungsjahr:2013
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:argumentation; argumentation schemes; evolutionary theory; reasoning
Band:47
Ausgabe:4
Seitenanzahl:8
Erste Seite:192
Letzte Seite:199
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Biochemie und Biologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.