• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Strategic foresight for collaborative exploration of new business fields

  • To ensure long-term competitiveness, companies need to develop the ability to explore, plan, and develop new business fields. A suitable approach faces multiple challenges because it needs to (1) integrate multiple perspectives, (2) ensure a high level of participation of the major stakeholders and decision-makers, (3) function despite a high level of uncertainty, and (4) take into account interdependencies between the influencing factors. In this paper, we present an integrated approach that combines multiple strategic-foresight methods in a synergetic way. It was applied in an inter-organizational business field exploration project in the telecommunications industry.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Tobias Heger, Rene Rohrbeck
DOI:https://doi.org/10.1016/j.techfore.2011.11.003
ISSN:0040-1625
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Technological forecasting & social change
Verlag:Elsevier
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Erscheinungsjahr:2012
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Business field exploration; Innovation management; Open innovation; Strategic foresight
Band:79
Ausgabe:5
Seitenanzahl:13
Erste Seite:819
Letzte Seite:831
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.