• Treffer 6 von 15
Zurück zur Trefferliste

Dynamic progression of antisocial behavior in childhood and adolescence

  • This longitudinal study from Germany examined the dynamic progression of antisocial behavior in childhood and adolescence based on the social interactional model by Patterson, DeBaryshe, and Ramsey. It examined the link between antisocial behavior, social rejection, academic failure, and affiliation with deviant peers in a sample of 1,657 children and youths aged between 6 and 15 years who were studied at three measurement waves (T1 to T3) over a time period of about 5 years. Teachers rated the children on all variables, parents additionally provided ratings of antisocial behavior and social rejection. Latent structural equation modeling yielded the predicted positive paths from antisocial behavior at T1 to social rejection and academic failure at T2. As predicted, affiliation with deviant peers at T2 was positively associated with social rejection and academic failure at the same measurement point. Finally, affiliation with deviant peers at T2 significantly predicted antisocial behavior at T3.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Janis Moritz JungORCiDGND, Barbara KrahéORCiDGND, Rebecca Bondue, Günter EsserORCiDGND, Anne WyschkonORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1080/10888691.2016.1219228
ISSN:1088-8691
ISSN:1532-480X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Applied Developmental Science
Untertitel (Englisch):a three-wave longitudinal study from Germany
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Verlagsort:Abingdon
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.08.2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:01.04.2022
Band:22
Ausgabe:1
Seitenanzahl:15
Erste Seite:74
Letzte Seite:88
Fördernde Institution:German Research FoundationGerman Research Foundation (DFG) [GRK 1668]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.