• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Concepts of metacognition in the treatment of patients with mental disorders

  • While metacognitive interventions are gaining attention in the treatment of various mental disorders, a review of the literature showed that the term is often defined poorly and used for a variety of psychotherapeutic approaches that do not necessarily pursue the same goal. We give a summary of three metacognitive interventions which were developed within a sound theoretical framework-metacognitive therapy, metacognitive training, and metacognitively-oriented integrative psychotherapies-and discuss their similarities and distinctive features. We then offer an integrative operational definition of metacognitive interventions as goal-oriented treatments that target metacognitive content, which is characterized by the awareness and understanding of one's own thoughts and feelings as well as the thoughts and feelings of others. They aim to alleviate disorder-specific and individual symptoms by gaining more flexibility in cognitive processing.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Rebecca PhilippORCiD, Levente KristonORCiDGND, Franziska KühneORCiDGND, Martin HarterORCiD, Ramona MeisterGND
DOI:https://doi.org/10.1007/s10942-019-00333-3
ISSN:0894-9085
ISSN:1573-6563
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of rational emotive and cognitive behavior therapy
Verlag:Springer
Verlagsort:New York, NY
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:20.11.2019
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:21.04.2023
Freies Schlagwort / Tag:disorders; interpersonal; mental; metacognition; narrative; therapy; training
Band:38
Ausgabe:2
Seitenanzahl:11
Erste Seite:173
Letzte Seite:183
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.