Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 45 von 856
Zurück zur Trefferliste

Dyadic business model convergence or divergence in alliances?

  • In this study, we contribute to the scholarly conversation on firm-level business model changes following a neoconfigurational approach. By exploring configurations of business model changes over time, we add the direction of business model changes-namely business model convergence or divergence-as a vital avenue to the business model innovation literature. We identify necessary business model convergence and divergence recipes in a sample of N = 217 strategic dyadic alliances. Firstly, technological proximity emerges as a single precondition to both converging and diverging business models. Secondly, business models between competitors either converge through complementarities or tend not to change relative to each other. Thirdly, equity participation enables business model divergence through co-specialization. We conclude with a discussion of business model trajectories and future research directions.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Viktor FredrichORCiDGND, Ricarda B. BounckenORCiDGND, Victor TiberiusORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.08.046
ISSN:0148-2963
ISSN:1873-7978
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of business research
Untertitel (Englisch):a configurational approach
Verlag:Elsevier
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:30.08.2022
Erscheinungsjahr:2022
Datum der Freischaltung:26.09.2023
Freies Schlagwort / Tag:(fsQCA); Business model changes; Business model innovation; Convergence vs; Fuzzy -set qualitative comparative; Strategic alliances; analysis; divergence
Band:153
Seitenanzahl:9
Erste Seite:300
Letzte Seite:308
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.