• Treffer 10 von 72
Zurück zur Trefferliste

Swim or Sink Together: The Potential of Collective Team Identification and Team Member Alignment for Separating Task and Relationship Conflicts

  • This article investigates collective team identification and team member alignment (i.e., the existence of short- and long-term team goals and team-based reward structures) as moderators of the association between task and relationship conflicts. Being indicators of cooperative goal interdependence in teams, both moderators are hypothesized to mitigate the positive association between the two conflict types. Findings from 88 development teams confirm the moderating effect for collective team identification, but not for team member alignment. Moreover, the moderating role of collective team identification is found to be dependent on the level of task conflict: It is more effective in decoupling task and relationship conflicts at medium as compared with high or low levels of task conflict.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Melanie Schaeffner, Hendrik Hüttermann, Diether Gebert, Sabine Boerner, Eric KearneyORCiDGND, Lynda Jiwen Song
DOI:https://doi.org/10.1177/1059601114561059
ISSN:1059-6011
ISSN:1552-3993
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Group & organization management
Verlag:Sage Publ.
Verlagsort:Thousand Oaks
Publikationstyp:Rezension
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:collective team identification; cooperative goal interdependence; relationship conflict; task conflict; team member alignment
Band:40
Ausgabe:4
Seitenanzahl:33
Erste Seite:467
Letzte Seite:499
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
Peer Review:Referiert
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Reihe ; 90
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.