• Treffer 8 von 18
Zurück zur Trefferliste

Differences in Adolescents’ Response Decision and Evaluation for Face-to-Face and Cyber Victimization

  • The current study was designed to assess early adolescents’ response evaluation and decision for hypothetical peer victimization vignettes. Participants were 336 (59% girls; X¯¯¯ age = 12.55) seventh and eighth graders from one school in the Midwestern United States. Adolescents read a hypothetical online or offline social situation and answered questions designed to access internal congruence, response evaluation, response efficacy, emotional outcome expectancy, and social outcome expectancy. Girls were more likely to believe that aggressive responses online and offline would lead to positive social and emotional outcome expectancies when compared with boys. Adolescents were more likely to believe that offline and online aggressive responses were legitimate responses to face-to-face victimization, feel that aggressive responses online or offline were easier to execute in response to face-to-face victimization, and that aggressive responses online or offline would lead to positive emotions and better social outcomes.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Michelle F. WrightORCiDGND, Bridgette D. Harper, Sebastian WachsORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1177/0272431618806052
ISSN:0272-4316
ISSN:1552-5449
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):The Journal of Early Adolescence
Verlag:Sage Publ.
Verlagsort:Thousand Oaks
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2019
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:04.11.2020
Freies Schlagwort / Tag:aggression; bullying; cyber aggression; cyberbullying; response decision; response evaluation
Band:39
Ausgabe:8
Seitenanzahl:19
Erste Seite:1110
Letzte Seite:1128
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.