• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Criticising with Foucault: towards a guiding framework for socio-political studies in mathematics education

  • Socio-political studies in mathematics education often touch complex fields of interaction between education, mathematics and the political. In this paper I present a Foucault-based framework for socio-political studies in mathematics education which may guide research in that area. In order to show the potential of such a framework, I discuss the potential and limits of Marxian ideology critique, present existing Foucault-based research on socio-political aspects of mathematics education, develop my framework and show its use in an outline of a study on socio-political aspects of calculation in the mathematics classroom.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:David Kollosche
DOI:https://doi.org/10.1007/s10649-015-9648-5
ISSN:0013-1954
ISSN:1573-0816
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Educational studies in mathematics : an international journal
Verlag:Springer
Verlagsort:Dordrecht
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:22.03.2020
Freies Schlagwort / Tag:Calculation; Critical mathematics education; Critique; Foucault; Marx
Band:91
Seitenanzahl:14
Erste Seite:73
Letzte Seite:86
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Mathematik
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.