A subject-theoretical perspective on transformative learning and transformative Bildung
- The German theory on transformative Bildung (Koller, Marotzki, & Sanders, 2007; Koller, 2012; Nohl, 2014) deals with transformation processes in human thinking. Bildung is defined as self and world reference, causing change in the fundamental orientation of people in the course of their biography.
Verfasserangaben: | Joachim LudwigGND |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.1007/978-94-6300-797-9_4 |
ISBN: | 978-94-6300-795-5 |
ISBN: | 978-94-6300-796-2 |
ISBN: | 978-94-6300-797-9 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | Transformative learning meets Bildung : an international exchange |
Untertitel (Englisch): | Transformative Bildung as a Research Strategy on the Processes of Bildung |
Verlag: | Sense Publishers |
Verlagsort: | Rotterdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2017 |
Erscheinungsjahr: | 2017 |
Datum der Freischaltung: | 19.10.2022 |
Band: | 21 |
Seitenanzahl: | 13 |
Erste Seite: | 43 |
Letzte Seite: | 55 |
Organisationseinheiten: | Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
Peer Review: | Referiert |