- Treffer 1 von 1
Assignments in Computer Science Education
- In this paper we describe the recent state of our research project concerning computer science teachers’ knowledge on students’ cognition. We did a comprehensive analysis of textbooks, curricula and other resources, which give teachers guidance to formulate assignments. In comparison to other subjects there are only a few concepts and strategies taught to prospective computer science teachers in university. We summarize them and given an overview on our empirical approach to measure this knowledge.
Verfasserangaben: | Laura Ohrndorf |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-82868 |
ISSN: | 1868-0844 |
ISSN: | 2191-1940 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | KEYCIT 2014 - Key Competencies in Informatics and ICT |
Untertitel (Englisch): | Results of an Analysis of Textbooks, Curricula and other Resources |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2015 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 27.10.2015 |
Freies Schlagwort / Tag: | Pedagogical content knowledge; computer science teachers; students’ conceptions; students’ knowledge |
Ausgabe: | 7 |
Erste Seite: | 327 |
Letzte Seite: | 333 |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science |
DDC-Klassifikation: | 0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik |
Publikationsweg: | Open Access |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 |
Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 / Short Papers | |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland |