• Treffer 5 von 22
Zurück zur Trefferliste

Personal initiative

  • Although the effects of personal initiative (PI) on adults' performance and other favorable outcomes are well documented, research has only recently begun to study PI in childhood. This study aimed at examining the development of PI, its predictors, and its developmental effects from childhood to early adolescence. A total of 1,593 German children participated in a longitudinal study starting at Grades 2 to 4, with a second measurement wave two years later. Latent change score analyses revealed that 1) children differed significantly in their change scores of PI, that 2) executive functions and positive parenting predicted change scores in PI, and that 3) high initial levels and change scores in PI reduced the development of internalizing and externalizing problems and supported the development of prosocial behavior and academic competencies. These findings endorse the plasticity of PI and shed light on the active part of children in promoting their own development.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Greta J. WarnerGND, Johanna Nele LensingORCiDGND, Doris FayORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.appdev.2017.06.004
ISSN:0193-3973
ISSN:1873-7900
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of Applied Developmental Psychology
Untertitel (Englisch):Developmental predictors and positive outcomes from childhood to early adolescence
Verlag:Elsevier
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:27.07.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:09.03.2022
Freies Schlagwort / Tag:Adjustment; Executive functions; Personal initiative; Positive development; Positive parenting; Self-regulation
Band:52
Seitenanzahl:12
Erste Seite:114
Letzte Seite:125
Fördernde Institution:German Research Foundation [DFG] [1668/1]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.