• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Participatory design and participatory research

  • Participatory design (PD) in HCI has been successfully applied to vulnerable groups, but further research is still needed on forced migrants. We report on a month-long case study with a group of about 25 young forced migrants (YFMs), where we applied and adapted strategies from PD and participatory research (PR). We gained insights into the benefits and drawbacks of combining PD and PR concepts in this particular scenario. The PD+PR approach supported intercultural collaborations between YFMs and young members of the host community. It also enabled communication across language barriers by using visual and “didactic reduction” resources. On a theoretical level, the experiences we gained allowed us to reflect on the role of “safe spaces” for participation and the need for further discussing it in PD. Our results can benefit researchers who take part in technology-related participatory processes with YFMs.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ana Maria Bustamante DuarteORCiDGND, Nina BrendelORCiDGND, Auriol DegbeloORCiDGND, Christian KrayORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1145/3145472
ISSN:1073-0516
ISSN:1557-7325
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):ACM transactions on computer human interaction : TOCHI / Association for Computing Machinery
Untertitel (Englisch):an HCI case study with young forced migrants
Verlag:Association for Computing Machinery
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:06.02.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:03.02.2022
Freies Schlagwort / Tag:Vulnerable communities; forced migrants; participatory research
Band:25
Ausgabe:1
Seitenanzahl:39
Erste Seite:1
Letzte Seite:39
Fördernde Institution:European Union through the GEO-C project [642332]
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Umweltwissenschaften und Geographie
DDC-Klassifikation:5 Naturwissenschaften und Mathematik / 55 Geowissenschaften, Geologie / 550 Geowissenschaften
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.