Define real, Moron!
- Academic language should not be a ghetto dialect at odds with ordinary language, but rather an extension that is compatible with lay-language. To define ‘game’ with the unrealistic ambition of satisfying both lay-people and experts should not be a major concern for a game ontology, since the field it addresses is subject to cultural evolution and diachronic change. Instead of the impossible mission of turning the common word into an analytic concept, a useful task for an ontology of games is to model game differences, to show how the things we call games can be different from each other in a number of different ways.
Verfasserangaben: | Espen AarsethORCiDGND |
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URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus-49810 |
ISSN: | 1867-6219 |
ISSN: | 1867-6227 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | DIGAREC Series |
Untertitel (Deutsch): | Some remarks on game ontologies |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2011 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 18.05.2011 |
Ausgabe: | 6 |
Erste Seite: | 50 |
Letzte Seite: | 69 |
Quelle: | Digarec Series, 06 (2011), S. 050 - 069 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | AP 15963 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | SU 500 |
Organisationseinheiten: | Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien |
DDC-Klassifikation: | 7 Künste und Unterhaltung / 79 Sport, Spiele, Unterhaltung / 793 Spiele und Freizeitaktivitäten für drinnen |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2011) 06 |
Lizenz (Deutsch): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |
Externe Anmerkung: | See video recording of this DIGAREC Keynote-Lecture under the title "Locating the Game in Computer Games: From Game Structure to Game Semantics" on: Multimediaserver of the Potsdam University Library [urn:nbn:de:kobv:517-mms-78-228-2] |