The game itself?
- In this paper, we reassess the notion and current state of ludohermeneutics in game studies, and propose a more solid foundation for how to conduct hermeneutic game analysis. We argue that there can be no ludo-hermeneutics as such, and that every game interpretation rests in a particular game ontology, whether implicit or explicit. The quality of this ontology, then, determines a vital aspect of the quality of the analysis.
Verfasserangaben: | Sebastian MöringORCiDGND, Espen AarsethORCiDGND |
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DOI: | https://doi.org/10.1145/3402942.3402978 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | International Conference on the Foundations of Digital Games (FDG ’20) |
Untertitel (Deutsch): | Towards a Hermeneutics of Computer Games |
Verlag: | ACM |
Verlagsort: | New York |
Publikationstyp: | Konferenzveröffentlichung |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 15.09.2020 |
Erscheinungsjahr: | 2020 |
Datum der Freischaltung: | 24.11.2020 |
Erste Seite: | 1 |
Letzte Seite: | 8 |
Organisationseinheiten: | Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |