• Treffer 1 von 5
Zurück zur Trefferliste

Professional development on fostering students’ academic language proficiency across the curriculum

  • This meta-analysis aggregates effects from 10 studies evaluating professional development interventions aimed at qualifying in-service teachers to support their students in mastering academic language skills while teaching their respective subject areas. The analysis of a subset of studies revealed a small non-significant weighted training effect on teachers' cognition (g' = 0.21, SE = 0.14). An effect aggregation including all studies (with 650 teachers) revealed a medium to large weighted overall effect on teachers' classroom practices (g' = 0.71, SE = 0.16). Methodological variables moderated the effect magnitude. Nevertheless, the results suggest professional development is beneficial for improving teachers' practice.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Eva KalinowskiORCiDGND, Franziska EgertORCiDGND, Anna GronostajGND, Miriam VockORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102971
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and teacher education
Untertitel (Englisch):a meta-analysis of its impact on teachers’ cognition and teaching practices
Verlag:Elsevier Science
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:02.12.2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:31.03.2023
Freies Schlagwort / Tag:content areas; cross-curriculum; in-service teacher training; language; professional development
Band:88
Aufsatznummer:102971
Seitenanzahl:15
Fördernde Institution:transnational E-RARE grant `CCMCURE (DFG)European Commission [SFB958]; E-RARE [ERL 138397]; Canadian; Institutes for Health ResearchCanadian Institutes of Health Research; (CIHR) [PJT 153000]; the E-RARE grant `CCMCURE
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.