• Treffer 8 von 17
Zurück zur Trefferliste

Computational thinking in Dutch secondary education

  • We shall examine the Pedagogical Content Knowledge (PCK) of Computer Science (CS) teachers concerning students’ Computational Thinking (CT) problem solving skills within the context of a CS course in Dutch secondary education and thus obtain an operational definition of CT and ascertain appropriate teaching methodology. Next we shall develop an instrument to assess students’ CT and design a curriculum intervention geared toward teaching and improving students’ CT problem solving skills and competences. As a result, this research will yield an operational definition of CT, knowledge about CT PCK, a CT assessment instrument and teaching materials and accompanying teacher instructions. It shall contribute to CS teacher education, development of CT education and to education in other (STEM) subjects where CT plays a supporting role, both nationally and internationally.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Nataša Grgurina
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-64556
ISSN:1868-0844
ISSN:2191-1940
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Commentarii informaticae didacticae : (CID)
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2013
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:28.02.2013
Freies Schlagwort / Tag:computational thinking; computer science; engaged computing; situated learning
Ausgabe:6
Seitenanzahl:5
Erste Seite:119
Letzte Seite:123
Quelle:Informatics in schools : local proceedings of the 6th International Conference ISSEP 2013 ; selected papers ; Oldenburg, Germany, February 26–March 2, 2013/Diethelm et al. (Eds.)/ Potsdam: Universitätsverlag Potsdam, 2013/ S. 119-123
Organisationseinheiten:Extern / Extern
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2013) 06
Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2013) 06 / Computational Thinking
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung, 3.0 Deutschland
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.