• search hit 4 of 11
Back to Result List

Thymolblau – schulische Synthese & AR-gestützte Lernmaterialien

  • In diesem Artikel werden die Synthese von Thymolblau als Schülerexperiment und passende Augmented-Reality (AR)-gestützte Lernmaterialien vorgestellt. Zudem wird der Kenntnisstand zur Synthese von Thymolblau sowie dessen pH-abhängige Struktur-Eigenschafts-Beziehung vor dem Hintergrund neuerer Erkenntnisse diskutiert und es wird über Erfahrungen mit dem Einsatz des Experimentes in der schulischen und universitären Praxis und im Rahmen von Fortbildungen berichtet.
  • This article presents the synthesis of thymol blue as a student experiment together with suitable augmented reality (AR) learning materials. In addition, the theoretical background on the synthesis of thymol blue and its pH-dependent structure-property relationship is discussed with regards to recent findings. Furthermore, experiences with the experiment in school and university lab-trainings as well as in teacher trainings are reported.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Anja TschierschORCiD, Amitabh BanerjiORCiDGND, Ludger Remus
DOI:https://doi.org/10.1002/ckon.202100011
ISSN:0944-5846
ISSN:1521-3730
Title of parent work (German):Chemie konkret : CHEMKON ; Forum für Unterricht und Didaktik
translated title (English):Thymol blue - hands-on synthesis & AR-based learning materials
Publisher:Wiley-VCH
Place of publishing:Weinheim
Publication type:Article
Language:German
Date of first publication:2021/06/10
Publication year:2021
Release date:2023/04/19
Tag:Indikator; Schulversuch; Synthese; Thymolblau
augmented reality; indicator; school experiment; synthesis; thymol blue
Volume:28
Issue:6
Number of pages:4
First page:266
Last Page:269
Organizational units:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Chemie
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
5 Naturwissenschaften und Mathematik / 54 Chemie / 540 Chemie und zugeordnete Wissenschaften
Peer review:Referiert
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.