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Does a smile open all doors?

  • Online photographs govern an individual’s choices across a variety of contexts. In sharing arrangements, facial appearance has been shown to affect the desire to collaborate, interest to explore a listing, and even willingness to pay for a stay. Because of the ubiquity of online images and their influence on social attitudes, it seems crucial to be able to control these aspects. The present study examines the effect of different photographic self-disclosures on the provider’s perceptions and willingness to accept a potential co-sharer. The findings from our experiment in the accommodation-sharing context suggest social attraction mediates the effect of photographic self-disclosures on willingness to host. Implications of the results for IS research and practitioners are discussed.

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Verfasserangaben:Olga AbramovaORCiDGND
Handle:http://hdl.handle.net/10125/63842
ISBN:978-0-9981331-3-3
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences
Untertitel (Englisch):understanding the impact of appearance disclosure on accommodation sharing platforms
Verlag:HICSS Conference Office University of Hawaii at Manoa
Verlagsort:Honolulu
Publikationstyp:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:07.01.2020
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:08.03.2024
Freies Schlagwort / Tag:The Sharing Economy; airbnb; online photographs; self-disclosure; sharing economy; social attraction
Seitenanzahl:10
Erste Seite:831
Letzte Seite:840
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Peer Review:Nicht ermittelbar
Publikationsweg:Open Access / Hybrid Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
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