• Treffer 3 von 3
Zurück zur Trefferliste

Elementary school teachers' self-efficacy, student-perceived support and students’ mathematics interest

  • Teachers' self-efficacy beliefs have been shown to be related to their supportive teaching practices and to adolescents' motivation. Yet, little is known about these relations in elementary school. The present study examined the longitudinal effects of teachers' self-efficacy on student-perceived teacher support and students' mathematics interest with a sample of 2082 students and 133 teachers in third and fourth grade. Results revealed that teachers' self-efficacy was longitudinally related to student-perceived support, which in turn was positively related to students' interest. The findings underline the relevance of teachers' self-efficacy beliefs and teacher support for the development of students' interest in elementary school.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Elisa OppermannORCiDGND, Rebecca LazaridesORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103351
ISSN:0742-051X
ISSN:1879-2480
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and teacher education : an international journal of research and studies
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:01.07.2021
Erscheinungsjahr:2021
Datum der Freischaltung:11.01.2024
Freies Schlagwort / Tag:Elementary school; Interest; Mathematics; Multilevel analyses; Teacher self-efficacy; Teacher support
Band:103
Aufsatznummer:103351
Seitenanzahl:12
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.