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Kill one or kill them all?

  • Research indicates individual pathways towards school attacks and inconsistent offender profiles. Thus, several authors have classified offenders according to mental disorders, motives, or number/kinds of victims. We assumed differences between single and multiple victim offenders (intending to kill one or more than one victim). In qualitative and quantitative analyses of data from qualitative content analyses of case files on seven school attacks in Germany, we found differences between the offender groups in seriousness, patterns, characteristics, and classes of leaking (announcements of offences), offence-related behaviour, and offence characteristics. There were only minor differences in risk factors. Our research thus adds to the understanding of school attacks and leaking. Differences between offender groups require consideration in the planning of effective preventive approaches.

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Verfasserangaben:Rebecca BondüORCiDGND, Herbert Scheithauer
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-404559
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):differences between single and multiple victim school attacks
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (397)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:20.04.2018
Erscheinungsjahr:2015
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:20.04.2018
Freies Schlagwort / Tag:leaking; risk factor; school attacks; victim; warning sign
Ausgabe:397
Seitenanzahl:23
Quelle:European Journal of Criminology 12 (2015) 3, S. 277–299 DOI: 10.1177/1477370814525904
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 34 Recht / 340 Recht
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Fördermittelquelle:Sage
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
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