Y-aromaticity - existing: yes or no? An answer given on the magnetic criterion (TSNMRS)

• The spatial magnetic properties (Through Space NMR Shieldings - TSNMRS) of a number of Y-shaped structures possessing 4n+2 pi-electrons (i.a. the trimethylenemethane ions TMM2+, TMM2-, the guanidinium cation, substituted and hetero analogues) have been computed, visualized as Isochemical Shielding Surfaces (ICSS) of various size and direction, were examined subject to present Y-aromaticity and the results compared with energetic and geometric criteria obtained already. (C) 2016 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Verfasserangaben:Erich KleinpeterORCiDGND, Andreas KochORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tet.2016.02.020
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Tetrahedron
Verlag:Elsevier