• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Frequency and predictability effects on event-related potentials during reading

  • Effects of frequency, predictability, and position of words on event-related potentials were assessed during word-by-word sentence reading in 48 subjects in an early and in a late time window corresponding to P200 and N400. Repeated measures multiple regression analyses revealed a P200 effect in the high-frequency range also the P200 was larger on words at the beginning and end of sentences than on words in the middle of sentences (i.e., a quadratic effect of word position). Predictability strongly affected the N400 component; the effect was stronger for low than for high- frequency words. The P200 frequency effect indicates that high-frequency words are lexically accessed very fast, independent of context information. Effects on the N400 suggest that predictability strongly moderates the late access especially of low-frequency words. Thus, contextual facilitation on the N400 appears to reflect both lexical and post- lexical stages of word recognition, questioning a strict classification into lexical and post-lexical processes.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Michael Dambacher, Reinhold KlieglORCiDGND, Markus Hofmann, Arthur M. Jacobs
URL:http://www.sciencedirect.com/science/journal/00068993
DOI:https://doi.org/10.1016/j.brainres.2006.02.010
ISSN:0006-8993
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2006
Erscheinungsjahr:2006
Datum der Freischaltung:25.03.2017
Quelle:Brain research. - ISSN 0006-8993. - 1084 (2006), 21, S. 89 - 103
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Chemie
Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.