Theory-guided analysis of mechanisms of development and aging through testing-the-limits and research on expertise
- Content: 1 Introduction 2 Theoretical background - Expertise and Reserve Capacity - Testing-the-Limits and Research on Expertise - Cognitive Processes and Knowledge - Age Comparisons of Peak Performance - Advantages of Constructed Versus Naturally Acquired Expertise - Hypotheses Related to Aging and Expertise: Toward Magnification and Identification of Age Differences and Aging-Sensitive Components 3 Theory-guided synthesis of memory expertise - Theoretical Framework - Procedure - Subjects - Results 4 Adaptivity testing of expert memory - Increasing Task Difficulty Within an Extant System - Selective Componential Interference - Toward the Study of Compensatory Processes 5 Conclusions
Verfasserangaben: | Reinhold KlieglORCiDGND, Paul B. Baltes |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus-40265 |
Schriftenreihe (Bandnummer): | Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (paper 149) |
Publikationstyp: | Postprint |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 1987 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 22.12.2009 |
Quelle: | Cognitive functioning and social structure over the life course / ed. by Carmi Schooler .. - Norwood, NJ : Ablex Publ., 1987, S. 95-119, ISBN 0-89391-410-X |
Organisationseinheiten: | Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie |
DDC-Klassifikation: | 1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie |
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation: | Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie |
Lizenz (Deutsch): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |