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The Causal Effect of Cycling Infrastructure on Traffic and Accidents

  • This paper analyzes the effect of new bicycle lanes on traffic volume, congestion, and accidents. Crucially, the new bike lanes replace existing car lanes thereby reducing available space for motorized traffic. In order to obtain causal estimates, I exploit the quasi-random timing and location of the newly built cycle lanes. Using an event study design, a two-way fixed effects model and the synthetic control group method on geo-coded data, I show that the construction of pop-up bike lanes significantly reduced average car speed by 8 to 12 percentage points (p.p.) and up to 16 p.p. in peak traffic hours. In contrast, the results for car volume are modest, while the data does not allow for a conclusive judgment of accidents.

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Verfasserangaben:Philipp SchrauthORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-553359
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-55335
ISSN:2628-653X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):CEPA Discussion Papers
Untertitel (Englisch):Evidence from Pop-up Bike Lanes in Berlin
Schriftenreihe (Bandnummer):CEPA Discussion Papers (48)
Publikationstyp:Arbeitspapier
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:27.06.2022
Erscheinungsjahr:2022
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:27.06.2022
Freies Schlagwort / Tag:COVID-19; accidents; congestion; cycling; environment; health; traffic; urban
Ausgabe:48
Seitenanzahl:56
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:QR 800, QR 850, QR 860, MG 15990
Organisationseinheiten:Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Center for Economic Policy Analysis (CEPA)
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Volkswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
JEL-Klassifikation:O Economic Development, Technological Change, and Growth / O1 Economic Development / O18 Regional, Urban, and Rural Analyses
Q Agricultural and Natural Resource Economics; Environmental and Ecological Economics / Q5 Environmental Economics / Q56 Environment and Development; Environment and Trade; Sustainability; Environmental Accounting; Environmental Equity; Population Growth
R Urban, Rural, and Regional Economics / R1 General Regional Economics / R11 Regional Economic Activity: Growth, Development, and Changes
R Urban, Rural, and Regional Economics / R4 Transportation Systems / R41 Transportation: Demand, Supply, and Congestion; Safety and Accidents; Transportation Noise
R Urban, Rural, and Regional Economics / R4 Transportation Systems / R42 Government and Private Investment Analysis (Updated!)
Peer Review:Nicht referiert
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Verstanden ✔
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