• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

The processing of pronominal anaphora by children that have attention deficit hyperactivity disorder or dyslexia: a study through the analysis of eye movements

  • The aim of this work was to verify the processing of pronominal anaphora by children that have attention deficit hyperactivity disorder or dyslexia. The sample studied consisted of 75 children that speak German, which read two texts of 80 words containing pronominal anaphora. The eye movements of all participants were recorded and, to make sure they were reading with attention, two activities that tested reading comprehension were proposed. Through the analysis of eye movements, specifically the fixations, the data indicate that children with disorders have difficulty to process the pronominal anaphora, especially dyslexic children.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Angela Ines Klein, Andre Kruegel, Sarah RisseORCiDGND, Günter EsserORCiDGND, Ralf EngbertORCiDGND, Vera Wannmacher Pereira
ISSN:0101-3335
ISSN:1984-7726
Titel des übergeordneten Werks (Italienisch):Letras de hoje
Verlag:PUCRS
Verlagsort:Porto Alegre
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Italienisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:ADHD; Dyslexia; Eye movements; Pronominal anaphora; Reading comprehension
Band:50
Ausgabe:1
Seitenanzahl:9
Erste Seite:40
Letzte Seite:48
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.