Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 26 von 276
Zurück zur Trefferliste

Working memory in children tracing age differences and special educational needs to parameters of a formal model

  • Parameters of a formal working-memory model were estimated for verbal and spatial memory updating of children. The model proposes interference though feature overwriting and through confusion of whole elements as the primary cause of working-memory capacity limits. We tested 2 age groups each containing 1 group of normal intelligence and I deficit group. For young children the deficit was developmental dyslexia; for older children it was a general learning difficulty. The interference model predicts less interference through overwriting but more through confusion of whole elements for the dyslexic children than for their age-matched controls. Older children exhibited less interference through confusion of whole elements and a higher processing rate than young children, but general learning difficulty was associated with slower processing than in the age-matched control group. Furthermore, the difference between verbal and spatial updating mapped onto several meaningful dissociations of model parameters.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Katrin Goethe, Günter EsserORCiDGND, Anja Gendt, Reinhold KlieglORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1037/a0025660
ISSN:0012-1649
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Developmental psychology
Verlag:American Psychological Association
Verlagsort:Washington
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Erscheinungsjahr:2012
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:dyslexia; general learning difficulty; interference model; working-memory capacity
Band:48
Ausgabe:2
Seitenanzahl:18
Erste Seite:459
Letzte Seite:476
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.