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FreshUP-A pervasive educational game for freshmen

  • Students beginning their studies at university face manifold problems such as orientation in a new environment and organizing their courses. This article presents the implementation and successful empirical evaluation of the pervasive browser-based educational game "FreshUP", which aims at helping to overcome the initial difficulties of freshmen. In contrast to a conventional scavenger hunt, mobile pervasive games like FreshUP, bridging in-game and real world activities, have the potential to provide help in a motivating manner using new technology which is currently becoming more and more common. (C) 2013 Elsevier B.V. All rights reserved.

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Verfasserangaben:Raphael Zender, Richard Metzler, Ulrike LuckeORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.pmcj.2013.09.003
ISSN:1574-1192
ISSN:1873-1589
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Pervasive and mobile computing
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2014
Erscheinungsjahr:2014
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Campus; Evaluation; Freshmen; Mobile devices; Pervasive game; SOA; e-learning
Band:14
Seitenanzahl:10
Erste Seite:47
Letzte Seite:56
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik
Verstanden ✔
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