• search hit 41 of 707
Back to Result List

Bedürfnisorientierte Lehre in Krisenzeiten?!

Needs-oriented teaching in times of crisis?!

  • Krisen werden nicht nur als Herausforderungen, sondern auch als Chance für Veränderungen, Neuerungen oder Innovationen betrachtet. Die Covid-19-Pandemie hat die Lehre an Deutschlands Universitäten mit einem Schlag in die digitale Welt verbannt. Von dieser Digitalisierung ist eine sozioökonomische Bildung genauso wie jede andere universitäre Bildung betroffen. Was es bedeutet, Lehre ausschließlich in digitaler Form zu gestalten, wird exemplarisch an einer digitalen Blockveranstaltung zur „Nachhaltigen Berufsbildungsforschung“ an der Leuphana Universität Lüneburg skizziert und insbesondere unter dem Aspekt der Bedürfnisorientierung kritisch reflektiert.
  • Crises are seen not only as challenges, but also as opportunities for change or innovation. The corona pandemic has banished teaching at Germany`s universities into the digital world. Socio-economic education is affected by this digitalization just like any other university education. What it means to design teaching exclusively in digital form is shown in an exemplary mannerby outlining a digital block event on sustainable vocational training research at the Leuphana University of Lüneburg and critically reflected in particular under the aspect of needs orientation.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Benjamin ApelojgORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1007/978-3-658-37780-9_11
ISBN:978-3-658-37779-3
ISBN:978-3-658-37780-9
Title of parent work (German):In Krisen aus Krisen lernen
Subtitle (German):Potenziale und Grenzen eines Online-Seminars zur „Nachhaltigen Berufsbildungsforschung“ in der sozioökonomischen Bildung
Subtitle (English):potentials and limits of an online Ssminar on “sustainable vocational education research” in socio-economic education
Publisher:Springer VS
Place of publishing:Wiesbaden
Editor(s):Lisa-Marie Schröder, Harald Hantke, Theresa Steffestun, Reinhold Hedtke
Publication type:Part of a Book
Language:German
Date of first publication:2022/12/09
Publication year:2022
Release date:2024/02/22
Tag:Bedürfnisse; digitale Lehre; nachhaltige Berufsbildung
digital teaching; needs; sustainable vocational education
Number of pages:16
First page:173
Last Page:188
Organizational units:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Funktionsstellen / Lehreinheit für Wirtschafts-Arbeit-Technik
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer review:Nicht ermittelbar
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.