Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.

alpha,beta-Unsaturated delta-Valerolactones through RCM-Isomerization Sequence

• alpha,beta-Unsaturated d-lactones are accessible via a sequential ring-closing metathesis (RCM) double-bond migration reaction starting from butenoates of allyl alcohols. This approach proceeds efficiently with lower catalyst loadings and higher initial substrate concentrations compared to the alternative RCM of acrylates derived from homoallylic alcohols.

Verfasserangaben:Bernd SchmidtORCiDGND, Oliver Kunz
DOI:https://doi.org/10.1055/s-0031-1290488
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Synlett : accounts and rapid communications in synthetic organic chemistry
Verlag:Thieme