• Treffer 3 von 4
Zurück zur Trefferliste

Scaffolding for chemistry students – which tools are assessed as being more helpful

  • In this paper the use of two different scaffolds in a seminar on the topic of heterocycles is discussed. The students first used both scaffolds (stepped supporting tools and a task navigator) on two tasks and could then choose for one other task the scaffold that suited them more. The scaffolds were evaluated in a mixedmethods study by the use of questionnaires and the conducting of a focus group interview. Both scaffolds were assessed as being helpful. However, students who thought they didn’t need different sorts of tips, as provided by the task navigator, chose the stepped supporting tools. All students reflected on their use of the scaffolds; their choices for one of both are therefore well-founded. As the reasons for choosing the scaffold are very individual, in future seminars both types of scaffolds will be provided.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-1: 762ea5aba42a9ebea9233f04ef883e3436888b5a

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jolanda HermannsORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-491001
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-49100
ISSN:1866-8372
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Postprints der Universität Potsdam : Mathematisch-Naturwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):Stepped supporting tools or task navigators?
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Mathematisch-Naturwissenschaftliche Reihe (1108)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:26.01.2021
Erscheinungsjahr:2020
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:26.01.2021
Freies Schlagwort / Tag:organic chemistry; scaffolding; self-regulated learning; solving of tasks
Ausgabe:1108
Seitenanzahl:12
Quelle:Chemistry Teacher International Art. 20200019 DOI: 10.1515/cti-2020-0019
Organisationseinheiten:Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Zentrum für Lehrerbildung und Bildungsforschung (ZeLB)
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Green Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.