• Treffer 3 von 3
Zurück zur Trefferliste

Understanding student input for tutorial dialogue in procedural domains

  • We present an analysis of student language input in a corpus of tutoring dialogue in the domain of symbolic differentiation. Our focus on procedural tutoring makes the dialogue comparable to collaborative problem-solving (CPS). Existing CPS models describe the process of negotiating plans and goals, which also fits procedural tutoring. However, we provide a classification of student utterances and corpus annotation which shows that approximately 28% of non-trivial student language in this corpus is not accounted for by existing models, and addresses other functions, such as evaluating past actions or correcting mistakes. Our analysis can be used as a foundation for improving models of tutoring dialogue.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Myroslava O. Dzikovska, Charles B. Callaway, Matthew Stone, Johanna D. Moore
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-10193
Publikationstyp:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2006
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:30.10.2006
Quelle:brandial´06 : Proceedings of the 10th workshop on the semantics and pragmatics of dialogue (SemDial-10) / ed. By David Schlangen ; Raquel Fernández. - Univ.-Verl. : Potsdam, 2006. - vii, 201 S. : Ill., graph. Darst.
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:ER 300
Organisationseinheiten:Extern / Extern
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
Sammlung(en):Universität Potsdam / Tagungsbände/Proceedings (nicht fortlaufend) / brandial’06 : Proceedings of the 10th Workshop on the semantics and pragmatics of dialogue (SemDial-10)
Externe Anmerkung:
Der Aufsatz ist erschienen in:
brandial´06 : Proceedings of the 10th workshop on the semantics and pragmatics of dialogue (SemDial-10) / ed. By David Schlangen ; Raquel Fernández. - Univ.-Verl. : Potsdam, 2006. - vii, 201 S. : Ill., graph. Darst.
ISBN 978-3-939469-29-2 Pick It!
URN: urn:nbn:de:kobv:517-opus-10484

Die Printausgabe kann beim Universitätsverlag Potsdam bestellt werden.
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.