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Corporate career presences on social network sites: an analysis of hedonic and utilitarian value

  • Due to the shortage of skilled workforce and the increasing usage of social network sites, companies increasingly apply social network sites to attract potential applicants. This paper explores how corporate career presences on network sites should be realized in order to attract potential applicants. Therefore, we tested the impact of seven individual characteristics (namely Appointments, Daily Working Routine, Jobs, Corporate News, Entertainment, Media Format, and Features) of these corporate career presences that we extracted by a comprehensive pre-study on users' perceived hedonic and utilitarian value of these presences on social network sites. Based on an online survey with 470 participants, the results reveal a highly significant impact of five characteristics that corporate career presences provide both a hedonic as well as a utilitarian value to the user

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Verfasserangaben:Oliver GüntherORCiDGND, Franziska Brecht, Andreas Eckhardt, Christian Berger
DOI:https://doi.org/10.1145/2207676.2208408
ISBN:978-1-4503-1015-4
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):CHI '12 Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems
Verlag:ACM
Verlagsort:Texas
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Erscheinungsjahr:2012
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:11.09.2018
Erste Seite:2441
Letzte Seite:2450
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
Verstanden ✔
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