• Treffer 2 von 6
Zurück zur Trefferliste

Teacher interests, mastery goals, and self-efficacy as predictors of instructional practices and student motivation

  • This study addressed the role of elementary school teachers' motivation as predictors of instructional practices and student motivation. The sample comprised 110 teacher-class pairs (1731 students). The results showed that teachers' didactic interest and self-efficacy predicted teacher reports of instructional practices. In contrast, student reports of instruction were significantly associated with teachers' educational interest and mastery goals. Moreover, student motivation was only related with student reports but not teacher reports of instructional practices. In particular, mastery-oriented practices contributed strongly to student motivation. Teacher educational interest predicted mastery-oriented practices and also showed a significant direct relation to student motivation. (C) 2015 Elsevier Inc. All rights reserved.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ulrich SchiefeleORCiDGND, Ellen Schaffner
DOI:https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2015.06.005
ISSN:0361-476X
ISSN:1090-2384
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Contemporary educational psychology
Verlag:Elsevier
Verlagsort:San Diego
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Instructional practices; Interest; Mastery goals; Self-efficacy; Student motivation; Teacher motivation
Band:42
Seitenanzahl:13
Erste Seite:159
Letzte Seite:171
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.