• Treffer 7 von 10
Zurück zur Trefferliste

Direction counts A comparative study of spatially directional counting biases in cultures with different reading directions

  • Western adults associate small numbers with left space and large numbers with right space. Where does this pervasive spatial-numerical association come from? In this study, we first recorded directional counting preferences in adults with different reading experiences (left to right, right to left, mixed, and illiterate) and observed a clear relationship between reading and counting directions. We then recorded directional counting preferences in pre-schoolers and elementary school children from three of these reading cultures (left to right, right to left, and mixed). Culture-specific counting biases existed before reading acquisition in children as young as 3 years and were subsequently modified by early reading experience. Together, our results suggest that both directional counting and scanning activities contribute to number-space associations.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Samuel ShakiORCiD, Martin H. FischerORCiDGND, Silke M. Goebel
DOI:https://doi.org/10.1016/j.jecp.2011.12.005
ISSN:0022-0965
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of experimental child psychology
Verlag:Elsevier
Verlagsort:San Diego
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Erscheinungsjahr:2012
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Counting; Cross-cultural; Mental Number; Number-space association; Numerical cognition; Reading direction
Band:112
Ausgabe:2
Seitenanzahl:7
Erste Seite:275
Letzte Seite:281
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.